GÜN
SAAT
DAKİKA
SANİYE
| Posta

Sayın Milli Eğitim Bakanına mektup

Sayın Milli Eğitim Bakanına mektup Posta

Yavuz Kocaömer Posta

İşitme Engelliler ve Aileleri  Derneği henüz iki yıllık bir maziye sahip. İstanbul Bakırköy’de faaliyet gösteren dernek , sessizliğin sesini duyurmak , işitme engellilere hizmet için bir araya gelmiş bir avuç insan. İşitme Engellilere özel eğitim vermek için çabalayan  dernek , okuma , yazma dudaktan okuma,  temel beceriler, günlük hayatta kullanabilecek kavramlar gibi engellileri  kendilerine yetebilmeleri için bilgilendirmek  konusunda faaliyet gösteriyor.

Lise giriş sınavı

Dernek , lise giriş sınavına işitme engellilerin de belli koşullarla alınması için, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehabilitasyon ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü İşitme Engelliler Şube Müdürlüğü’ne aşağıdaki  dilekçe ile başvuruyor.

‘’ İşitme engelli çocuklarımızın , normal çocuklardan daha geride kalmalarına rağmen bu sene lise giriş sınavlarına girmek istemektedirler. Bundan yirmi yıl kadar önce işitme engelli öğrenciler , işiten çocuklardan daha farklı bir programda eğitim aldıkları için , diplomalarına ‘’ Bir üst düzey eğitimden yararlanamaz ‘’ ibaresi konuyordu. Bu nedenle üniversiteye gidemiyorlardı. Verilen mücadele sonunda aynı müfredat programı tüm engel guruplarına uygulanıyor. Bu uygulamadan sonra sayısı çok az da olsa işitme engelli öğrenci üniversite öğrencisi olmuştur.

İşitme Engelliler ve Aileleri  Derneği olarak sorunları birebir yaşadığımız için bizler görüşlerimizi paylaşmak istiyoruz. Bakanlığımızın müfredatına uygun olarak düzenlemeler yapacağına inanıyoruz. Bu konuda tekliflerimiz de var. LGS sınavına ek zaman konması , bazı soruların görsel olarak sorulması, sınav gözetiminin işitme engelli çocuklarla çalışmış doğal, sözel , işitsel yöntemi ve işaret dilini kullanabilecek beceriye sahip tecrübeli öğrencilerden seçilmesi, değerlendirmenin  işitme engelli bireyi tanıyan meslek elemanlarından oluşan özel bir komisyon tarafından yapılması , değerlendirme yapılırken kat sayıların farklı katsayılarla çarpılması… ‘’ gibi isteklerini de sıralamışlar.

Kim bu Recep Güney ?

Dernek üyelerinden Sema Yalçın, Cansu Şen, Mürsel Çolak ve Bakırköy Engelliler Koordinatörü görme engelli kardeşimiz Bülent Kelleci,  24 Mart’ta Ankara’ya gidiyorlar. Yukarıda adı geçen Milli Eğitim Bakanlığı  İşitme Engelliler Şube Müdürü Recep Güney’le dilekçedeki  konuları görüşüyorlar.

‘’ Allah onları öyle yaratmış ‘’

Görüşmelerin sonunda Recep Güney aynen şöyle diyor: ‘’ Ne diye uğraşıyorsunuz? Allah onları öyle yaratmış. Allah’ın veremediğini siz mi vereceksiniz ? 124 Murat ile Mercedes’i yarıştırmak istiyorsunuz. Bu çocukları neden lise giriş sınavlarına sokmak istediğiniz anlayamıyorum ? ‘’

İşitme Engelliler ve Aileleri Derneği ile   biz de buradan sayın Milli Eğitim Bakanımız ile bu müdüre soruyoruz :  Batı ülkelerinde,  işitme engellilerin doktor, hakim, mühendislik gibi meslekleri rahatlıkla yapabildiğini görüyoruz. Halbuki ülkemizde işitme engelliler bırakın üniversitede okumayı , liseye bile gidemediği için maalesef makinacı , çorapçı  veya temizlikçi olarak çalışabilmektedir.  Bizim çocuklarımız diğer ülkelerdeki çocuklardan daha az mı akıllı ? Bu çocuklar bu sene LGS sınavında uygulanacak doğru yöntemlere rağmen başarı göstermeleri bir mucize olabilir. Fakat verilecek olan bu olanak , o çocuklara şevk verecek, daha çok çalışmalarına sebep olacaktır ve bu çalışma bundan sonraki nesil için ümit kaynağı olacaktır. Kaldı ki eğitim bakanlığının ve ona bağlı bir müdürlüğün reddedici olmaktansa ön açıcı olması gerekir. Anadolu Lisesi’nin giriş sınavını kazanmış işitme engelli bir öğrenci , bizim olduğu kadar , Bakanlığımızın da onuru olacaktır.

Çocuklara ders verilmeli

Tam dört senedir bu sütunlarda ve katıldığım her panelde , ısrarla üzerinde durduğum bir konu var. Batı ülkelerinde , örneğin Almanya’da ‘’ Sen-Ben ve Diğerleri ‘’ adlı bir ders , ilkokullarda haftada bir gün verilmektedir. Bu derste öğretmen kürsüye çıkarak , engelin ne olduğunu , engelli bir insan görüldüğü zaman ne yapılması gerektiğini , engel çeşitlerini vs.  anlatmaktadır.  Duyduğumuza göre okullarda engelli kolları kurulacakmış. Alt yapısı olmayan bir öğrenci kolu neye hizmet edecek , kime nasıl yardımcı olacak , onu da anlamış değiliz.

Ne yapacaksınız ?

İlköğretim okullarında yukarıda bahsettiğimiz ders ile ilgili bir önlem alınır ve bu müfredat programına alınırsa ,  işte o zaman , bir süre sonra sizin bakanlığınızda işitme engelliler şube müdürlüğü yapan Recep Güney gibi insanlar artık ortaya çıkmaz. Recep Güney konusunda da ne yapacağınızı merakla beklemekteyiz.

Bizler bu konuları yazar , kamuoyunun takdirlerine sunarız. Ama Avrupa Birliği’ne gireceksek , böyle ayıpları yine kendimiz ortadan kaldırmalıyız. Yoksa yarın öbür gün Avrupa Birliği’ne girdiğimizde , müdür Recep Güney ve onun gibi düşünenlerin kafalarını değiştirmek için önemler almak zorunda bırakılırız. Bu da bizi üzmekten başka bir işe yaramaz. Engelliler kamuoyu , bu konudaki yaptırımlarınızı merakla beklemektedir.

Güzel Söz

Başkalarını hor gören en alçak insandır.

J. Gay

sonu