GÜN
SAAT
DAKİKA
SANİYE
| Posta

Takip

Takip Posta

Yavuz Kocaömer Posta

Ben bu takip işini sevgili Hıncal (Uluç) Ağabey’den öğrendim. Hıncal Ağabey, zaman zaman medyanın takipsizliğinden yakınır, bir konunun bir kere yazıldığını, daha sonra da unutulup gittiğini belirtir. Bu bakımdan biz de son aylarda yazdığımız yazılarla ilgili neler olmuş, daha doğrusu olmamış, bir göz atalım…

Sevgili öğretmenlerim

12 Kasım 2001 tarihinde, Almanya’da yeni uygulamaya konan ve engelli insanların toplumla kaynaşmasını sağlayan, onların engelleri ve yaşamları hakkında bilgi veren “Sen, Ben ve Diğerleri” dersini sizlere duyurmuştuk. Bu arada da öğretmenlerimize çağrıda bulunarak, “Bize başvurun, size bu konuda doküman gönderelim, gerekirse birlikte bir çalışma yapalım, sonra bunu Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerimize sunalım ve böyle bir dersi biz de ilkokullarımızdan itibaren yıllık ders programlarına aldıralım” demiştik. Bunları yazarken amacımız, hiç değilse bu konuda meraklı bir çok öğretmenimizin bize başvuracağı şeklindeydi. Böylece, belki de bir çalışma grubu oluşturup, bir sosyal hizmeti öğretmenlerimizle birlikte yapabilmenin keyfini yaşayacaktık.

Ülkemizde 500 bin öğretmen görev yapmaktadır. Bu yazdığımız yazı ve çağrı üzerine, şimdi skı durun: Sadece bir öğretmenimizden yanıt geldi. Tabii ki bu öğretmenlerimizin tamamı Posta Gazetesi okumuyor. Ama inanıyoruz ki, hiç değilse yüzde 10’u yani 50 bin öğretmenimiz bu gazeteyi okumaktadır. Bizleri yetiştiren, hayatımızın her döneminde etkileri ve emekleri olan öğretmenlerimizin bu ilgisizliği bizi fazlasıyla üzdü.

Türk Hava Yolları

17 Aralık 2001 tarihli yazımızda Türk Hava Yolları’nın engelli insanlarımız için yaptığı düzenlemeleri anlatıp, bu arada birkaç başka konuya da değinmiştik. Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Cem Kozlu, bir mektup göndererek bize teşekkürlerini iletti. Ancak, o yazının belki de en önemli noktası olan İstanbul-Ankara hattında hala hiçbir yetkilimizden bir haber yok.

İstanbul-Ankara hattında Türk Hava Yolları’nda yıllardır Business Class uygulaması yapılmaktadır ve bundan dolayı da Milli Hava Yollarımız her yıl milyonlarca dolar zarar etmektedir. Biz de bunun nedenini sormuştuk. Belki Türk Hava Yolları bu konuda açıklama yapmaktan çekinmektedir. O zaman da bu açıklamayı Ulaştırma Bakanımızın yapması gerekir diye düşünüyoruz. Bu konuda sizlerden gelen çok sayıdaki “Ne oldu İstanbul-Ankara hattının cevabı” sorusuna da böylece bir kez daha birlikte yanıt arıyoruz.

Basketbol Federasyonu

Avrupa Şampiyonası sırasında kargaşa yaratıyor diye yarı final ve final maçlarına alınmayan tekerlekli sandalyeli izleyicilerin durumunu anlatmıştık. Bugüne kadar Basketbol Federasyonu’ndan hiçbir ses çıkmadığı gibi, daha sonra yapılan Avrupa Şampiyonası eleme maçlarında da aynı duyarsızlık devam etti. Kızanlar kızsın ama biz yine de devam edelim. Değil Avrupa ikincisi, isterseniz Dünya Şampiyonu olun, insanlara insanca yaklaşım göstermedikten sonra, o alınacak birincilikler, elde edilecek şampiyonlukların da çok fazla değeri olmaz. Bu bakımdan, Basketbol Federasyonu bu konuda engelli insanlarımıza gösterilmesi gereken hassasiyeti, Bedensel Engelliler Spor Federasyonu ile işbirliği yaparak ve tekerlekli sandalye basketboluna katkıda bulunarak göstermelidir. Konuştuğumuz tekerlekli sandalye basketbol kulüplerinin başkanları ve engelli sporcular Basketbol Federasyonu’ndan bu yakınlığı beklemektedirler.

Bazı konuları da takip etmekten şimdilik vazgeçtik. Çünkü, sonuç alamayacağımızı gördüğümüz kişi ve kuruluşları burada tekrar tekrar yazarak bu sütunları da işgal etmeye hakkımız olmadığına inanıyoruz. Onlar kendilerini bilirler. Kendilerini ilgilendiren seçim dönemi geldiğinde en iyi cevabı yine engelli insanlarımızdan ve onların yakınlarından alacaklardır.