ENGELLİ ÖĞRETMENLERİN ŞUÇU NE ?
•Milli Eğitim Bakanlığı’na Bir okurumuzdan gelen mektubu aşağıda aynen yayınlıyoruz: “Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olabilmek için ilgili fakülte ve bölümlerden mezun olduktan sonra KPSS barajını aşarak yerleştirmelere katılma hakkını kazanmak ve yerleştiği taktirde atanmak ile mümkündür.
Ancak engelli öğretmen adayları için bu aşamaların hepsi aslında kolay. Çünkü engelliler tüm bu aşamalardan sonra daha birçok engellerle mücadele etmek zorundadır. Bunun nedeni ise Milli Eğitim Bakanlığı’nın engellilere çifte standart uygulamasından başka bir şey değildir. Engelli öğretmen adaylarından istenen sağlık raporlarında ‘Öğretmen Olur’ ibaresi yeterli olmuyor. Buna ek olarak engellinin engelinden bahsedilmemesi gerekmektedir. Hastane hastane dolaşarak engelinin yer almadığı raporu alan engelli öğretmen adayları ise atandıkları okulların bağlı bulunduğu il, ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından geri çevrilmekte ve sözde Ankara’da kurulacak olan komisyona havale edilmektedir.
Ellerine bir telefon numarası verilen engelliler 0 312’li numaraya bir türlü ulaşamamakta, Ankara’ya Bakanlığa gittiklerinde ise ‘’ Bu komisyon artık toplanmıyor, sağlık kurulu raporu esas alınarak atama yapılacak’’ denilmektedir. Bu nasıl bir bürokrasidir? Milli Eğitim Bakanlığı yılan hikayesi uygulamalarında ısrar etmekten vazgeçmeyecek mi? •Çifte standart mı uygulanıyor? Engel durumları ve şartları aynı olan iki engelli öğretmenden Ankara’da hatırlı dostlarını araya koyan engelli atanırken diğer engelli neden atanamamaktadır? Engelliler arasında bile çifte standart mı uygulanıyor? Milli Eğitim Bakanlığı ‘ na Bilgi Edinme Hakkı aracılığı ile bu konuları sordum ve aldığım tek cevap ‘ Kılavuzlarımızda her şey yazıyor’. Bu kılavuzların galiba Bakanlık nüshası daha fazla sayfalı. Çünkü didik didik etmemize rağmen bizler engelli öğretmen adaylarına uygulanan bu prosedürlere bir cevap alamadık. Milli Eğitim Bakanlığı aşağıdaki soruları cevaplasın. 1. Engelli öğretmen atamasında ek bir prosedür var mıdır? 2. Engelli öğretmenlerin ‘Öğretmen Olur’ ibareli raporları neden kabul olmuyor? 3. Engellilerin engel gruplarına göre atanamayacakları branşlar ve gerekçeleri nelerdir? 4. Şartları aynı olan engelli öğretmen adaylarından birisi atanırken diğeri neden atanamamaktadır? Atamalarda torpil mi gereklidir? 5. Bedensel Engelliler Değerlendirme Komisyonu nedir ? Ne zaman toplanır, kimlerden oluşur ve hala toplanıyor mu? ‘’ •Milli Eğitim Bakanlığı ‘ na sorular 13 Ekim 2008 tarihindeki yazımızda şöyle demişiz: 13 – 17 Kasım 2006 tarihleri arasında yapılan 17’ nci Milli Eğitim Şurası’nın bir bölümünün özel eğitime ayrıldığını biliyoruz. Bu başlık altında , şurada 35 madde tavsiye niteliğinde belirtilmiş . Bunların arasında özel eğitim kurumlarındaki gezici öğretmenlerin sayısının arttırılmasından tutun da , tüm ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerimizin özel gereksinimli ve özel eğitim stratejileri konusunda en az 180 saat hizmet içi eğitimden geçirilmelerine , engellilerin ailelerine yönelik eğitim çalışmaları programlanmasına , sınıf öğretmenlerine özel eğitim formasyonu verilmesine kadar tavsiye edilmiş 35 madde bulunuyor. •Merak ediyoruz Aradan neredeyse 2 yıl geçmiş. Eğer Milli Eğitim Bakanlığı’nın Özel Eğitim Genel Müdürlüğü bu 35 maddeden hangilerinin gerçekleştirildiği konusunda bir açıklama gönderirse sizlerle paylaşır, belki bugüne kadar gerçekleştirilememiş olanlarına bir katkıda bulunuruz. •Ses çıkmadı Aradan geçen 4 ay süre içinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili genel müdürlüğünden bir ses çıkmadı. Ancak Sayın Bakanımızın köylüsü olduğunu belirten bir vatandaşımızın bu köşede yayınladığımız mektubu üzerine , imzasız bir açıklamayı Milli Eğitim Bakanlığı’ nın Basın Danışmanlığı’ndan hemen aldık. •Hatırlatalım Bu arada Bakanlıkların basın danışmanlıklarından gelen faksları, altında açıklamayı gönderen kişinin ismi yazmıyorsa prensip olarak yayınlamıyoruz. Nedeni ise , yarın öbür gün muhtemel bir tartışmada kimin ne yazdığını herkesin bilmesi . Bu konuyu da yeri gelmişken bir kere daha hatırlatalım. Not: Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili sorularımız haftaya devam edecektir. GÜZEL SÖZ :Zamanında bir adım atmayan tembel, sonradan yüz adım atmak zorundakalır. / Giovio